آیا ورزش کردن برای پوست مفید است؟

تاثیر ورزش روی پوست را می دانید؟ تقریبا همه ما می دانیم که ورزش و انجام فعالیت های فیزیکی بر سلامت بدن و روان تاثیر بسیار مثبتی دارد. اما آیا ورزش کردن به صورت منظم و مداوم می تواند سلاح مخفی بدن در برابر روند پیری و کهولت پوست باشد؟

 

چرا ورزش برای پوست مفید است؟

هنگام ورزش کردن, ضربان قلب افزایش پیدا میکند. به دنبال آن جریان خون نیز افزایش پیدا می کند و اکسیژن و مواد مغذی بیشتر در بدن پخش می شود. سلولهای بافت پوست نیز از این قضیه مستثنی نیستند. بهتر است به صورت منظم و در زمان های معین ورزش کنید. استفاده از روغن ها  عصاره های گیاهی نیز می توانند به پوست در افزایش روند ترمیم و کاهش روند پیری کمک کنند.

 

بهترین شرایط برای پوستتان هنگام ورزش کردن

با به یاد داشتن این نکات گفته سده و کاربردی می توانید بدون آسیب رساندن به پوستتان از فواید ورزش برای تقویت و بهبود پوست استفاده کنید.

از پوست محافظت کنید.

اگر قرار است در فضای باز و در معرض باد و آفتاب ورزش کنید نباید به هیچ عنوان ضد آفتاب را فراموش کنید. حتما قبل از بیرون رفتن از یک محصول ضد آفتابی با حداقل SPF 30 استفاده کنید. در این صورت می توانید از پوست در برابر آسیب های خورشیدی محافظت کنید. قرار گرفتن به مدت طولانی و بدون محافظت در برابر آفتاب باعث سوختگی پوست, لک و تیرگی, چروک و افتادگی و سرطان پوست می شود.

 

پوستتان را بپوشانید.

اگر می خواهید در فصل سرما در بیرون از خانه ورزش کنید تا جایی که می توانید بدنتان را بپوشانید. بادهای سرد زمستانی به راحتی می توانند رطوبت موجود در پوستتان را از بین ببرند و باعث بروز خشکی شوند. اگر شدت وزش باد زیاد باشد حتی می تواند باعث سوختگی پوست شود.

 

پوستت را تمیز نگه دارید.

به یاد داشته باشید که حتما بعد از ورزش بد خود را با یک شوینده ملایم شستشو دهید. اگر عرق برای مدت زیادی روی پوست باقی بماند می تواند به تدریج باعث التهاب و ایجاد جوش شود. نمک موجود در عرق نیز ممکن است باعث التهاب و بروز حساسیت در پوست های حساس شود.

 

 

برای حمایت از ما این صفحه را به اشتراک بگذارید :

مطالب مشابه   شاید این مطالب به درد شما بخورد.

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از جدیدترین مطالب مجله توت فرنگی با خبر شود.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید