لاغری در مدت کوتاه و بدون عوارض

بیشتر افراد هنگامی که تصمیم به کاهش وزن می گیرند تمایل دارند که با رژیم غذایی سفت و سخت در مدت زمان بسیار کوتاه تا می توانند وزن کم کنند. اما این موضوع را نادیده می گیرند که کاهش وزن ناگهانی که با رژیم غذایی به دست بیاید عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.

این روزها با تبلیغات زیادی مواجه می شوید که ادعا می کنند با رژیم غذایی که آن ها ارائه می دهند می توانید در “یک هفته 6 کیلو کم کنید!” یا در سه ماه 6 سایز کم کنید!

سازمان جهانی غذا میزان سالم کاهش وزن با تغییر رژیم غذایی را نیم تا یک کیلو در هفته اعلام کرده است. بنابراین اگر سعی کنید با تغییر رژیم غذایی یا استفاده از داروهای صنعتی و سنتی برای کاهش وزن بیشتر اقدام کنید مطمئن باشید که خطرات جدی سلامت شما را تهدید خواهد کرد.

 

عوارض رژیم های سخت غذایی چیست؟

در بیشتر این رژیم های غذایی یک گروه غذایی به طور کلی از رژیم غذایی حذف خواهد شد. برای مثال با حذف گروه لبنیات دچار کمبود کلسیم خواهید شد.

کاهش ناگهانی و زیاد کالری روزانه می تواند باعث تغییر مکانیزم بدن و کاهش میزان سوخت و ساز یا متابولیسم شود. بنابراین کندی متابولیسم حتی ممکن است باعث اضافه وزن بیشتر در افراد شود.

در رژیم های کم کربوهیدرات یا بدون کربوهیدرات در هفته های اول کاهش وزن بیشتری را مشاهده خواهید کرد. این کاهش وزن به دلیل از دست دادن آب بدن می باشد. اما از دست دادن آب بدن به صورت طولانی باعث بروز مشکلاتی مثل سردرد, گرفتگی یا اسپاسم عضلانی, خستگی و کمبود انرژی و یبوست می شود.

 

چطور بدون خطر در زمان کوتاه لاغر شویم؟

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ی پزشکی و سلامت روش هایی برای درمان چاقی با علت های مختلف در دسترس می باشد. روش های مختلف تخلیه چربی مانند لیپوماتیک می توانند در مدت زمان بسیار کم, مقدار زیادی چربی را از بدن زیبا جو تخلیه کنند.

ویزر (VASER) جدیدترین روش تخلیه چربی به شمار می آید که محصول کشور امریکاست. در این روش با ساطع کردن امواج مغناطیسی بی ضرر (مشابه امواج سونوگرافی) بافت های چربی تخریب می شوند. سپس از طریق چند سوراخ کوچک از بدن تخلیه می شوند.

از مزیت های ویزر می توان به این نکات اشاره کرد که:

ویزر نیازی به انجام بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود. بنابراین عوارض بیهوشی را نیز به دنبال ندارد.

ویزر بدون ایجاد برش و جراحی انجام می شود و اثری از بخیه ی جراحی روی بدن باقی نمی ماند. همچنین برای افرادی که از انجام جراحی و بیهوشی ترس دارند هم بسیار مناسب است.

در روش ویزر امواج مغناطیسی تنها روی بافت چربی تاثیر می گذارند, بنابراین بافت های عصبی و بافت خونی دچار آسیب نخواهد شد. و عوارض و مشکلاتی مثل آمبولی به دنبال نخواهد داشت. همچنین بر خلاف روش های قبلی در این روش پوست بدن صاف و یک دست خواهد بود و دچار برآمدگی و فرورفتگی نخواهد شد.

تخلیه چربی با ویزر دائمی است و چربیهای تخلیه شده بازگشت نخواهند داشت. چون در این روش بر خلاف روش های قبلی چربی های داخل سلول های چربی تخلیه نمی شود, بلکه خود سلول های چربی از بدن تخلیه خواهند شد.

برای حمایت از ما این صفحه را به اشتراک بگذارید :

مطالب مشابه   شاید این مطالب به درد شما بخورد.

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از جدیدترین مطالب مجله توت فرنگی با خبر شود.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید