جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

با افزایش سن, خونرسانی و تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد. نشانه های این تغییرات در تمام بدن و به ویژه پوست صورت و گردن قابل مشاهده است. اما از آنجایی که پوست نواحی اطراف چشم و پلک ها بسیار نازک تر از دیگر نواحی است, میزان و شدت این تغییرات بسیار بیشتر خواهد بود. افتادگی پلک یا ابرو, بروز چروک های ریز و سطحی و همچنین عمیق در اطراف چشم, تجمع چربی اضافه در زیر پوست پلک, پف دور چشم و افتادگی پلک ها زا تغییراتی است که با بلا رفتن سن در افراد مختلف ظاهر می شود.

مجموع این تغییرات در شادابی و جوانی کل صورت تاثیر بسیار زیادی می گذارد و ممکن است اعتماد به نفس افراد ار تحت تاثیر قرار دهد.

بلفاروپلاستی یا جراحی چشم با برداشتن ضایعات چربی و پوست شل و افتاده, ظاهری زیبا و شاداب و بدون چروک به افراد هدیه می دهد. نتیجه این عمل دائمی بوده و برای مدت بسیار طولانی باقی می ماند.

 

انواع عمل پلک

عمل پلک یا بلفاروپلاستی سه نوع دارد که هر کدام ممکن است به تنهایی و یا همراه روش دیگری مثل تزریق بوتاکس انجام شود.

در جراحی پلک بالایی, پوست اضافی و پف کرده بالای چشم برداشته می شود. این روش تاثیر بسیار زیادی در موقعیت قرارگیری پلک بالایی دارد و در بیشتر موارد همراه بالا کشیدن ابرو می شود.

در جراحی پلک زیرین, جراح کیسه های چربی که ممکن است زیر چشم فرد به وجود امده باشد را بر می دارد. هم چین پوست اضافه که در اثر پف و یا افتادگی وجود دارد را نیز برداشته و به کمک بخیه های بسیار ریز و قابل جذب محل برش را دوباره می دوزد.

 

مزایای بلفاروپلاستی چیست؟

از بین بردن چروک های ریز و پنجه کلاغی دور چشم

رفع چروک های عمیق و پف دور چشم

رفع افتادگی پلک بالا

نتیجه قطعی و ماندگار

 

عوارض بلفاروپلاستی

پس از این عمل ممکن است عوارض موقتی مثل تاری دید و یا تورم پلک ها برای فرد بروز کند که پس از مدتی به طور کامل از بین خواهد رفت.

برای جلوگیری از عوارض جدی مانند خونریزی و یا عفونت محل جراحی بسیار ضروری است که این عمل را در مراکز معتبر و توسط جراح ماهر و با تجربه انجام دهید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

پس از انجام بلفاروپلاستی باید با استفاده از پمادهایی که پزشک برای شما تجویز می کند پلک ها را چرب نگه دارید. استفاده از کمپرس های سرد روی چشم برای مهار تورم و استفاده از مسکن برای از بین بردن احساس کشیدگی در پلک ها بسیار مفید است. بهتر است تا چند روز سرتان را بالا نگه دارید و برای خوابیدن نیز از چند بالش زیر سرتان استفاده کنید. پس از 4 تا 5 روز بخیه ها برداشته می شود و تورم نیز کمتر خواهد شد. بسیار ضروری است که طی 3 هفته ی بعد از عمل, پزشک به طور مکرر بیمار را معاینه کند.

معمولا افراد بعد از 2 تا 3 روز می تواند مطالعه کنند یا تلویزیون تماشا کنند. معمولا چشم ها تا یک ماه بعد از عمل به نور, آفتاب, گرد و غبار حساسند. بهتر است در این مدت از کرم های ضد آفتاب دور چشم و عینک آفتابی استفاده کنید.

برای حمایت از ما این صفحه را به اشتراک بگذارید :

مطالب مشابه   شاید این مطالب به درد شما بخورد.

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از جدیدترین مطالب مجله توت فرنگی با خبر شود.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید