ویتامین های مفید برای درمان ریزش مو

ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که برای میلیون ها انسان اتفاق می افتد. عوامل بسیار زیادی رد ریزش مو و کم پشت شدن آن ها تاثیر می گذارند. اما معمولا بعد از 30 سالگی ریزش مو و کم شدن ضخامت تارهای آن آغاز می شود.

برای تقویت مو لازم است ویتامین, پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز فراهم شود. در این مقاله به چند ویتامین که در سلامت و رویش موها تاثیر دارند اشاره می کنیم.

 

بیوتین

کراتین پروتئینی است که در ساخت و استحکام پوست, مو و ناخن نقش اساسی دارد. دانشمندان اعتقاد دارند که بیوتین از زیر ساخت های مهم بدن برای تولید کراتین است. بیوتین همان ویتامین B7 است. این ماده به صورت خوراکی و تزریقی قابل استفاده است.

 

ویتامین E

وجود ویتامین E در بدن باعث افزایش جذب اکسیژن می شود. علاوه بر این گردش خون در پوست سر را نیز افزایش می دهد. این ویتامین در روغن های گیاهی مثل روغن آفتابگردان, روغن سویا و روغن ذرت وجود دارد. علاوه بر این مصرف خوراکی این ویتامین E به صورت مکمل دارویی هم می تواند نیاز بدن به ان را برطرف کند.

 

ویتامین D

طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته, ویتامین D در سلامت فولیکول های مو نقش مهمی دارد. علاوه بر ریزش موها, کمبود این ویتامین ممکن است باعث بروز بیماری نرمی استخوان نیز شود. علاوه بر مکمل های دارویی, جگر گاو, زرده تخم مرغ, لبنیات غنی شده از ویتامین D, روغن کبد ماهی و ماهی تن از منابع سرشار از ویتامین D هستند.

 

ویتامین C

کلاژن نقش بسیار مهمی در سلامت موهای شما دارد. از طرف دیگر ویتامین C از عوامل تاثیر گذار در تولید کلاژن در بدن می باشد. بنابراین لازم است برای حفظ میزان لازم کلاژن در بدن, از ویتامین C به مقدار کافی استفاده کنید. خوش بختانه بسیاری از مواد غذایی پر مصرف و خوش طعم حاوی ویتامین C هستند. میوه هایی مانند لیمو, پرتقال, کیوی, توت فرنگی, آناناس, انبه و گوجه فرنگی منابع سرشار ویتامین C هستند.

 

ویتامین B

ترکیبات متفاوتی از ویتامین B وجود دارند که می توان گفت در سلامت موها نقش دارند. کمبود ویتامین B می تواند از دلایل اصلی ریزش مو در خانم ها و آقایان باشد. گوشت قرمز, گوشت ماهی, موز, لوبیا, تخم مرغ و لبنیات می تواند منبعی از ویتامین B باشد.

برای حمایت از ما این صفحه را به اشتراک بگذارید :

مطالب مشابه   شاید این مطالب به درد شما بخورد.

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از جدیدترین مطالب مجله توت فرنگی با خبر شود.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید