اشتباهات رایج در استفاده از ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب ضروری ترین محصول پوستی است که همه افراد با هر نوع پوستی باید از آن استفاده کنند. ممکن است شما یک شوینده, لایه بردار و مرطوب کننده مناسب برای پوست داشته باشید. اما کلید اصلی در محافظت از پوست استفاده از ضد آفتاب است. حتی اگر از ضد آفتاب مناسب هم استفاده کنید ممکن است بدون اینکه اگاه باشید اشتباهی مرتکب شوید.

در این مقاله به چند اشتباه رایج در مصرف ضد آفتاب می پردازیم.

 

استفاده از ضد آفتاب روی صورت کافی نیست!

بیشتر افراد به جز جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان پوست, بخاطر دلایل دیگری از ضد آفتاب استفاده می کنند. بسیاری از افراد بیشتر برای جلوگیری از آسیب های پوستی مثل پیری و چروکیدگی از ضد آفتاب استفاده می کنند. معمولا وقتی به پیری پوست فکر می کنیم تنها پوست صورت را در نظر می گیریم. اما باید بدانید که آفتاب می تواند به راحتی به تمام نواحی آسیب برساند. علاوه بر صورت باید پوست گردن, روی دست ها, شانه و بازو, روی گوش ها را نیز بپوشانید. اگر از امروز عادت کنید که به پوست دستتان نیز ضد آفتاب بزنید در آینده کمتر و دیر تر به لک های پیری روی دست دچار می شوید.

 

لباس نمی تواند از پوست کاملا محافظت کند!

تقریبا تمام افراد تصور می کنند که اگر روی پوست با لباس پوشیده باشد آفتاب دیگر نمی تواند به آن آسیب برساند. واقعیت بسیار با این نظر متفاوت است. در واقع SPF لباس شما ممکن است در بیشترین حالت 6 باشد. اما میزان SPF مناسب برای محافظت از پوست باید حداقل 30 باشد.  اشعه UV به راحتی می تواند از لایه لباس نفوذ کرده و به پوست برسد. پس اگر قرار است برای مدت طولانی زیر نور آفتاب باشید بهتر است از لوسیون های ضد آفتاب روی بدن خود استفاده کنید.

 

در روزهای ابری نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید!

بیشتر افراد در روزهای ابری و خاکستری از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. اشعه UVB باعث بروز سوختگی پوست می شود. این اشعه در روزهای ابری توسط ابرها فیلتر می شود. به عبارت دیگر در یک روز آفتابی در تابستان اشعه UVB به زمین می رسد و باعث سوختگی پوست شما می شود. اما در روزهای ابری به دلیل وجود ابرها در آسمان شما دچار سوختگی نمی شود.

اما اشعه UVA توسط ابرها فیلتر نمی شود و میزان آن در روزهای ابری و آفتابی تغییری نمی کند. این اشعه باعث بروز سوختگی نمی شود اما باعث چروک و پیری زودرس پوست می شود. به همین دلیل در روزهای ابری دچار سوختگی آفتاب نمی شوید اما آفتاب همچنان می تواند باعث بروز آسیب در پوست شود.

برای حمایت از ما این صفحه را به اشتراک بگذارید :

مطالب مشابه   شاید این مطالب به درد شما بخورد.

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از جدیدترین مطالب مجله توت فرنگی با خبر شود.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید