منافذ باز روی پوست

منافذ باز روی پوست یکی از مسائلی است که این اواخر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. میلیون ها منفذ روی پوست افراد وجود دارد. اما زمانی که این منافذ با چشم غیر مسلح قابل دیدن شوند مشکل تلقی می شوند. این حالت ممکن است شکلی شبیه پوست پرتقال یا دانه های روی توت فرنگی به پوست دهد. طبق نتایج منافذ باز روی پوست از دهه 20 سالگی ظاهر می شوند.

 

منافذ پوست دقیقا چه چیزهای هستند؟

منافذ روی پوست محل فولیکول های مو هستند. همچنین غدد چربی ساز نیز در ای منافذ وجود دارند که وظیفه آن ها ترشح چربی است. غدد چربی و چربی که تولید می کنند برای هیدراته و مرطوب نگه داشتن پوست ضروری هستند. اما اندازه این منافذ به نوع پوست, شرایط مراقبت, سن و ژنتیک بستگی دارد.

 

چه عواملی باعث بزرگ تر شدن منافذ روی پوست می شوند؟

افزایش سلول های مرده روی پوست می تواند باعث بزرگ تر شدن منافذ پوست شود. چربی که ترشح می شود خاصیت چسبندگی دارد و می تواند در این منافذ تجمع پیدا کند. به این ترتیب بعد از مدتی اندازه این منافذ بزرگ تر می شود.

عامل تاثیر گذار دیگر, آسیب های ناشی از اشعه UV خورشید است. اشعه UV و رادیکال های آزاد باعث تضعیف کلاژن و الاستین می شوند. این دو ساختار در حفظ استحکام  قوام پوست نقش اساسی را دارند. در نتیجه پوست دچار شلی و افتادگی می شود و به دنبال آن ممکن است منافذ بزرگ تر دیده شوند. به همین دلیل استفاده از کرم های ضد آفتاب در کم تر شدن منافذ باز روی پوست تاثیر دارد.

 

با منافذ باز روی پوست چه کنیم؟

راه هایی برای جلوگیری از بزرگ تر شدن منافذ روی پوست وجود دارد. با استفاده از ضد آفتاب, مرطوب کننده مناسب و لایه برداری هفتگی می توانید از بزرگ شدن اندازه منافذ باز روی پوست جلوگیری کنید.

اما اگر کمی دیر شده و منافذ روی پوستتان بزرگ شده اند می توانید از روش های زیر استفاده کنید تا کمتر قابل رویت باشند.

 

استفاده از شوینده لایه بردار

از یک شوینده لایه بردار و اسکراب برای پاکسازی پوست استفاده کنید. یک محصول که دارای سالیسیلیک اسید باشد به خوبی می تواند پوستتان را از سلول های مرده پاک کند. بهتر است از یک لایه بردار ملایم که مخصوص استفاده روزانه باشد استفاده کنید. وجود ترکیبات مرطوب کننده در لایه بردار, مانند گلیسیرین برای پوستتان بهتر است.

 

محافظت در برابر آفتاب

هر روز, حتی در روزهای ابری از یک مرطوب کننده با حداقل SPF 15 استفاده کنید. بهتر است ضد آفتاب Non-comedogenic باشد. این به معنی است که این محصول باعث بزرگ تر شدن منافذ باز می شود. و دارای Niacinimide باشد. این به معنی است که به طور مداوم پوست را پاک شده از سلول های مرده نگه می دارد.

 

برای حمایت از ما این صفحه را به اشتراک بگذارید :

مطالب مشابه   شاید این مطالب به درد شما بخورد.

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از جدیدترین مطالب مجله توت فرنگی با خبر شود.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید