چای  سبز و تاثیرات آن بر سلامتی

چای  سبز و تاثیرات آن بر سلامتی

فواید چای سبز بسیار مفید و خارق العاده هستند و به طور گسترده بر روی زیبایی و سلامت شما تاثیر می گذارد. در این مقاله به چند مورد از خواص چای سبز در بهبود سلامتی بدن اشاره می کنی.

 

چای سبز و سرطان

از مهم ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان آنتی اکسیدان ها هستند. به طور کلی از آنتی اکسیدان ها به عنوان عوامل جلوگیری از بروز و پیشرفت سرطان استفاده می کنند. دو ویتامین E و C دو آنتی اکسیدان بسیار مهم هستند و اما نکته ی قابل توجه اینست که تاثیر چای سبز 100 برابر بیشتر از ویتامین C و 25 برابر بیشتر از ویتامین E است. چای سبز منبع سرشاری از آنتی اکسیدان هاست و کمک بزرگی به پیشگیری از ابتلا به سرطان می کند.

 

بیماری های قلبی و چای سبز

چای سبز به طور قابل توجهی میزان کلسترول بد را کاهش می دهد. در واقع با مصرف چای سبز می توان میزان کلسترول بد را متعادل نگه داشت و کلسترول خوب را افزایش داد. با مصرف چای سبز می توان از گرفتگی رگ ها, سکته قلبی و دیگر بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

 

تقویت استخوان ها و چای سبز

چای سبز دارای مقادیر زیادی فلوراید است. این فلوراید به محکم تر شدن استخوان ها کمک کرده و از پوسیدگی و آسیب پذیری آن ها جلوگیری می کند. بسیاری از متخصصان استفاده از چای سبز برای جلوگیری زا رماتیسم و ورم مفاصل توصیه می کنند. چای سبز فعالیت آنزیم های تخریب کننده غضروف را متوقف می کنند.

 

مصرف چای سبز و سیستم ایمنی بدن

از دیگر فواید چای سبز تاثیر آن بر سیستم ایمنی بدن است. چای سبز حاوی ویتامین C است. مصرف این ویتامین سیستم ایمنی را در برابر بیماری های فصلی مقاوم می کند. مصرف چای سبز می تواند از بروز سرماخوردگی در فصول سر, و اسهال و استفراغ در فصل تابستان جلوگیری کند.

برای حمایت از ما این صفحه را به اشتراک بگذارید :

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از جدیدترین مطالب مجله توت فرنگی با خبر شود.

این صفحه حاوی یک فرم است، شما می توانید آن را ببینید اینجا